Rzucanie palenia krok po kroku

Duże gratulacje należą się osobom, które podjęły decyzję aby pożegnać się z nałogiem. Wiele osób nie stara się tego zrobić, bo z góry zakłada porażkę i powtarza sobie „i tak mi się nie uda, przecież próbowałem tyle razy” – błąd! Próbując jeszcze raz i jeszcze raz w końcu uda się osiągnąć postawione sobie cele, bo przecież porażki to szczeble sukcesu. Aby rzucanie palenia miało sens potrzebny jest konkretny argument przekonujący i utrzymujący nasz umysł w bojowej, zmotywowanej postawie przeciwko papierosom.

Rzucanie palenia i lepsze zdrowie

papierosNajczęściej, a raczej najlepiej jakby powód ten był przede wszystkim związany z własnym zdrowiem i chęcią poprawienia jego ogólnej kondycji, a dopiero na drugim miejscu sprawy związane z grubością naszego portfela. Fakt faktem, że rzucenie palenia potrafi zaoszczędzić nie małe pieniądze, ale to rzecz nabyta, która raz jest, a raz jej nie ma natomiast zdrowie posiada się tylko jedno i trzeba o to dbać jak o nic innego. Ważnym czynnikiem decydującym jak długo uda się wytrwać w odwyku od papierosów jest otoczenie w którym się znajdujemy, ponieważ wiele osób zamiast wspierać w tym wszystkim po prostu demotywuje bezczelnie częstując papierosem i mrucząc pod nosem coś w stylu: „Ty? Przecież zawsze paliłeś jak smok” albo „Tyle razy próbowałeś to i teraz Ci się nie uda” – należy unikać takich osób.

Motywacja podczas walki z nałogiem

Prawdziwi znajomi to tacy, którzy każdego dnia będą dawać nową dawkę motywacji oraz uświadamiać korzyści jakie można odnieść żegnając się z nałogiem. Metody rzucania palenia dla każdego są inaczej korzystne i trafne i aby trafić na tą właściwą trzeba spróbować wszystkiego. Uczucie sięgnięcia po papierosa szczególnie w pierwszych dniach jest tak silne, że czasem ciężko się oprzeć, ale w takich momentach działają nawet najbanalniejsze sposoby. W każdym tego typu momencie trzeba pamiętać o głębokim oddychaniu – wciągać powietrze powoli i dokładnie nosem, a wypuszczać ustami i powtarzać tą czynność 10-15 razy.

Komu udaje się rzucić papierosy?

Pozwala to na lepszą kontrolę myśli oraz trenowanie silnej woli, która w życiu człowieka jest niezbędna. Dodać do tego można picie wody mineralnej, która w okresie oczyszczania organizmu powinna być zaliczana do przedmiotów niezbędnych. Zaleca się picie ponad 2 litrów wody dziennie gdy nikotyna jest wydalana z organizmu, ponieważ znacznie przyśpiesza to proces „uzdrawiania” i powrotu do lepszej kondycji. Ze wszystkich rzeczy na świecie najważniejsze jest zdrowie i nikt inny o nas nie zadba, jak my sami tego nie zrobimy. Silna wola to trudna sztuka, ale ten, który ją opanuje z pewnością odniesie wielki sukces!