Palenie papierosów to życiowy błąd!

Najgorszą rzeczą jaką człowiek może zafundować sobie sam jest rozpoczęcie palenia papierosów. Początkowo przynosi to radość i wydaje się fajne, bo przecież smakuje i nic złego się nie dzieje, ale z dnia na dzień zagłębiając się w nałóg z biegiem czasu staje się to uzależnieniem. Palenie papierosów nie przynosi absolutnie żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie – skraca życie i zapewnia powolną śmierć. Nałogowi palacze po kilkuletniej „miłości” z fajkami stają się bezradni, ponieważ rzucanie palenia to temat tabu, a jeśli już zdecydują się na rozmowę odpowiedź jest jedna – „wiem, że nie uda mi się tego rzucić”. Niestety, ale nie istnieją skuteczne metody rzucania palenia, bo jeśli sami nie będziemy na to gotowi i odpowiednio zmotywowani to za każdym razem zakończy się to fiaskiem.

Wsparcie w walce z nałogiem

ostatni papierosRzucanie papierosów to skomplikowany proces. Czynnikiem, który znacznie może ułatwić to postanowienie jest wsparcie otrzymane od najbliższych znajomych służących dobrą radą i pomocą by nie dopuścić do naszego umysłu „brudnych myśli”. Decydując się na rzucanie palenia w początkowej fazie warto pomyśleć o ograniczeniu, ponieważ natychmiastowe pożegnanie nałogu bardzo często wiąże się z szybkim do niego powrotem. Podczas stopniowego rzucania dobrym posunięciem jest założenie tzw. „dzienniczka palacza” który umożliwa notowanie godzin, sytuacji oraz odczuć towarzyszących każdej wypalonej fajce. Po kilku dniach lub tygodniach będzie można zauważyć w jakich sytuacjach najczęściej dochodzi do palenia oraz co czujemy w tym właśnie momencie. Gdy kontrolowanie własnych myśli oraz asertywność nie są zbyt wyszkolone trzeba spojrzeć w stronę apteki i porady lekarza by zaopatrzyć się w środki wspomagające rzucanie palenia.

Metody rzucania palenia

Najbardziej skuteczne wydają się być plastry oraz gumy zawierające nikotynę, ponieważ sama w sobie nie jest tak bardzo szkodliwa jak samo palenie, a w dodatku pozwoli na lepszą kontrolę skutków ubocznych rzucania palenia. Niestety, ale kilka z nich takich jak np. bezsenność, obniżona zdolność koncetracji czy nerwowość są nieuniknione i z każdym kolejnym dniem bez papierosą powoli będą ustępywać. Dodatkową korzyścią, która kryje się za pożegnaniem nałogu są spore oszczędności. Nałogowy palacz, który potrzebuje około 20 papierosów dziennie by czuć się zaspokojonym miesięcznie może zaoszczędzić nawet 500zł, a rocznie ponad 5 tysięcy! Każda chwila jest tą odpowiednią na wprowadzenie zmian we własnym życiu, a już szczególnie takich które odbiją się pozytywnie na zdrowiu i psychice. Życie jest jedno i nie warto dodatkowo skracać go papierosami, które zapewniają powolną i bolesną śmierć…