Czego nie powinno się jeść na pusty żołądek?

Bardzo często okazuje się, że jedząc śniadanie, nie zastanawiamy się za bardzo z jakich produktów powinno się ono składać. Pośpiech jest tu bardzo złym doradcą, gdyż mając mało czasu, sięgamy po pierwsze lepsze produkty, popełniając przy tym masę błędów. Rozumiemy to, że w krótkim czasie trudno nam przemyśleć dokładnie ilość substancji odżywczych w każdym posiłku, a jeszcze dodatkowo ów posiłek przygotować. Z pomocą może przyjść lista produktów, których należy unikać na pusty żołądek. Mogą one stanowić część śniadania, ale z pewnością nie mogą być jego podstawą.

 

 

  • Cytrusy – spożywane rano pomarańcze, czy grejpfruty mogą spowodować masę problemów, np. podrażnić dolny przełyk. Można jednak zrobić z nich dodatek do śniadania, np. w postaci świeżo wyciśniętego soku.
  • Banany – mogą spowodować gwałtowny wzrost poziomu magnezu we krwi, co nie jest zdrowe dla naszego serca. Lepiej zjeść je na drugie śniadanie lub połączyć z tostami, czy jogurtem greckim.
  • Jogurt – jedzenie go na pusty żołądek nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Zawarte w nim bakterie kwasu mlekowego zostaną zabite przez kwas solny, w momencie, gdy zjadamy jogurt na pusty żołądek. Lepiej zjeść go na pusty żołądek w połączeniu z owocami.
  • Gruszki – zjedzenie pojedynczego owocu z twardą skórka może podrażnić błonę śluzową żołądka. Lepiej zastąpić go owsianką lub kanapką.
  • Napoje gazowane – czasami zdarza się, że pomimo tego, iż wiemy, że są one szkodliwe dla naszego organizmu, i tak pijemy je do śniadania, jako źródło kofeiny, gdy nie mamy pod ręką kawy. Picie ich na pusty żołądek również może podrażnić błony śluzowe żołądka, co spowolni proces trawienia.

Niektóre z tych produktów mogą być dla nas zaskoczeniem. Przecież są one zdrowe. Owszem, pod warunkiem, że nie spożywamy ich na pusty żołądek. Jak wspomnieliśmy wcześniej, mogą one być dodatkiem do śniadania, jednak nie mogą stanowić jego podstawy. Znacznie zdrowiej jest je zamienić na inne produkty, które nie przysporzą nam nieprzyjemnych dolegliwości. Mamy nadzieję, że ta lista pomoże Wam uniknąć porannych błędów i tworzenie w miarę możliwości zdrowych i treściwych śniadań.