Inteligentna lodówka – ciekawe rozwiazanie

Na rynku możemy spotkać się z coraz szerszą gamą produktów smart. Znajdziemy smarfony, smartwatche, telewizory smart, a nawet inteligentne żarówki. Nie tak dawno temu producenci wpadli na pomysł, by stworzyć urządzenie takie jak inteligentna lodówka. Ma ono działać jeszcze wydajniej niż tradycyjne urządzenie. Czym różni się ona od tradycyjnego urządzenia AGD? Jak może pomóc nam w dbaniu o to, by nie wyrzucać żywności? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Budowa i funkcje inteligentnej lodówki

Inteligentne lodówki dzięki technologii InstaView Door-in-Door mają w swoich drzwiach zamontowany szklany panel. Służy on do podglądania zawartości urządzenia bez konieczności otwierania go. Dzięki temu przedłużona zostaje żywotność produktów, które zostały umieszczone wewnątrz lodówki. To właśnie sprawia, że mamy podgląd na to, co dzieje się wewnątrz naszego urządzenia. Co więcej, komory, które są przeznaczone do trzymania w nich pożywienia, które szybko się psuje zostały wyłożone specjalną kratką Moist Balance Crisper. Umożliwia ona zebranie skraplającej się wody, co sprawia, że żywność nie ulega zawilgoceniu. Część urządzeń została również wyposażona w funkcję taką jak technologia, która umożliwia dopasowanie poziomu wilgotności w komorze do jej zawartości. Właśnie dzięki temu opóźniony zostaje proces psucia się żywności, która spokojnie mogłaby nadawać się do jedzenia dłużej. Wszystkie te funkcje posiada na przykład lodówka LG GSX961NSAZ.

 

 

Co ciekawe, już niedługo pojawi się ulepszona wersja modelu lodówki jaką jest Samsung Family Hub 3.0. Na ten moment nie znamy jeszcze ceny tego urządzenia. Wiemy za to, że zostanie ona podłączona z inteligentnym asystentem Bixby. Ma ono przypominać o datach przydatności do spożycia produktów znajdujących się w lodówce. Ponadto, będzie układał codzienny jadłospis sugerując się tym, co aktualnie znajduje się w lodówce. Z kolei funkcja Meal Planner dostosuje się do wymagań dietetycznych użytkownika. Wygląda to w ten sposób, że konsument wprowadza w ustawieniach to, że jest uczulony na dany produkt. Może to zrobić przy użyciu towarzyszącej urządzeniu aplikacji.